27 Ocak 2010 Çarşamba

Soundtrackler

İzlediğim filmlerin (ve de bazen dizilerin) soundtrack'lerini dinlemeyi çok seviyorum..
Özellikle çok sevdiğim bir filmse, müziği dinlerken bazı sahnelerin çağrışması hoşuma gidiyor sanırım. Kimi zaman kendimle ya da çevremdekilerle bağdaştırdığım film karakterlerini anımsatmaları çekiyor beni, bazen enstrumantal olanlarını dinlemek en sinirli, en gergin anlarımda rahatlatıyor (Klasik müzik dinlemekten çok hoşlanan biri olmamama rağmen film müziklerinin klasik müziği andıranlarını dinlemeyi sahiden seviyorum galiba. Örneğin Dario Marianelli, Hans Zimmer ve Yann Tiersen'ın bestelerini artık diğer müzisyenlerden ayırır hale geldim), bazen de şarkı sözlerine fazlaca kaptırıyorum sanırım kendimi.. Öyle ki, eğer şarkı sözü bana belirli bir anı, belirli bir kişiyi hatırlatıyorsa (abartmıyorum) aynı şarkıyı iki-üç gün boyunca sürekli dinleyebiliyorum..

İki gündür sürekli dinlediğim şarkı ise, Band of Horses'ın "No one's gonna love you" şarkısı. Soundtrack'ini yeni keşfettiğim Chuck'ın (ki müzik albümünü sevdiğim nadir dizilerden oldu bu şekilde) albümünden. Kendimle çok fazla bağdaştırdığım bir şarkı değil aslında, birinin birisini çok fazla sevmesinin bir başkasının o kişiyi en az o kadar sevemeyeceği anlamına gelmiyor çünkü. Ama bu cümleyi zaman zaman ben de içimden (ama sırf içimden=) ) geçirdiğimden olacak, dinledikçe dinleyesim geliyor.

Yine bu aralar sıklıkla dinlediğim ve dinlemekten her daim keyif aldığım film ise Serendipity. John Cusack'in sevimli hallerini hatırlatıyor diye mi, keşke yan rollerden daha jönümsü rollere geçse artık dediğim John Corbett'le bağdaşan şarkılardan mı, klasik bir hikayeyi bence büyülü bir hale getirmiş olan filmin genel romantikliğini pek sevdiğimden midir bilmiyorum, albümdeki tüm şarkılar sahiden çok güzel.

Filmi izlemediyseniz izleyin orası ayrı ama illa bu soundtrack'e bir şans verin derim...
Ve tabi Chuck'ın birçok tarzda şarkıyı içeren albümünden de başka güzel şarkılar bulacağınız da bir gerçek.

(Not: Bahsettiğim Chuck albümü orijinal soundtrack'ten değil, bütün bölümlerde çalan tüm şarkıların toplandığı bir playlist demek daha doğru aslında.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder